glava
     

Cilji vaje:

  • izločiti neželeni del slike z orodjem za kloniranje,
  • uporabiti orodja za risanje in barvanje,
  • popraviti rdeče oči.

Retuširanje in popravljanje fotografij

Orodje za kloniranje Clone, nam omogoča barvanje slike z deli slike ali z vnaprej pripravljenimi vzorci slike. Preden začnemo orodje uporabljati, si najprej oglejmo možnosti, ki nam jih orodje ponuja.

f

Z možnostjo Aligned izberemo način kloniranja. Pri izključenem stikalu Aligned vsakič, ko ponovno kliknemo z levo tipko miške, pričnemo barvanje (kloniranje) z delom slike, ki smo ga označili. Pri vključenem stikalu Non-aligned pa zajemanje vzorcev, ob ponovnem barvanju, sledi trenutnemu položaju kazalca miške. Možnost Registered nam omogoča kloniranje iz ene plasti na drugo plast.  
Vzorec, ki ga želimo klonirati, določimo s tipko Ctrl.

  1. Odpremo datoteko Osor_b.jpg, ki se nahaja v mapi vaja4.
  2. Na sliki bomo odstranili kamp prikolice in jadrnico. Pri orodju Clone bomo uporabili možnost Poravnano (Aligned). Določimo prekrivnost  (100%), izberemo čopič (Circle Fuzzy 11) in kazalec postavimo levo od vrha jambora jadrnice. Pritisnemo na tipko Ctrl, tipko spustimo in se s kazalcem pomaknemo čez jambor jadrnice. Podobno naredimo s prikolicami, ki se nahajajo na obali.

f 

  1. S slike odstranimo gumenjak. Kot izvor bomo uporabili vzorec morja. Uporabimo orodje za pravokotno izbiro. V oknu orodjarne Gimp kliknemo na ikono pravokotne izbire f in narišemo pravokotnik.

f

  1.  V menijski vrstici izberemo Edit/Copy, nato pa Edit/Paste As New.

f

  1. S pomočjo filtra sliki odstranimo obrobo. V menijski vrstici izberemo Filters/Make Seamless.

f

  1. Novo sliko shranimo kot vzorec (Pattern). V menijski vrstici izberemo File/Save As, nato pa določimo pot do mape z vzorci.


f

Datoteki moramo določiti ime in končnico pat.

f

f

  1. Dodamo opis vzorca.

f

  1. Okno Morje.pat zapremo.
  2. V oknu Osor odstranimo izbiro, v menijski vrstici izberemo Select/None.
  3. V oknu orodjarne Gimp osvežimo vzorce, ki nam jih program ponuja. S klikom na ikono aktivnega vzorca se nam odpre okno z vzorci.


f

V oknu Patterns kliknemo na gumb za osvežitev.

f

  1. V oknu Patterns poiščemo vzorec, ki smo ga kreirali. S klikom na ikono postane vzorec privzet.
  2. Z dvoklikom izberemo orodje za kloniranje in v oknu Tools Options določimo lastnosti orodja.

f

  1. Pobarvamo gumenjak in njegovo brazdo.

f

  1. Odstranimo ribiča; izberemo velikost čopiča Circle Fuzzy (19), možnost Image source in Aligned.

f

  1. Roži dodamo vrh; uporabimo iste nastavitve orodja kot za odstranjevanje ribiča.

f

f

  1. Na jadrnici odstranimo sive madeže. Velikost čopiča naj bo Circle Fuzzy (11), izbor naj bo image Source, možnost Non–aligned, prosojnost (Opacity) pa naj bo 40%. Poiščemo čisto točko jadrnice in pritisnemo na tipko Ctrl.

f

  1. Odstranimo sidro, uporabimo možnost Aligned.

f

  1. Z orodjem Smudge Tool prehode med popravljenimi deli slike zamažemo. V oknu orodjarne Gimp dvokliknemo na ikono Smudge f.  Določimo nastavitve orodja ter z drsnikom Rate določimo jakost efekta.

 f

  1. Popravimo okrasno letev. S pomočjo pipete najprej izberemo barvo letve. V oknu orodjarne Gimp kliknemo na ikono pipete f. S pipeto kliknemo na barvo obrobe. V oknu orodjarne Gimp se spremeni barva ospredja.

f

  1.  Narišemo krivuljo; v oknu orodjarne Gimp dvokliknemo na ikono Create and edit paths f. V oknu Tool Options izberemo način Design in narišemo krivuljo.

f

  1. V oknu Tool Options kliknemo na gumb Stroke path. Izberemo širino linije in kliknemo na gumb stroke.

f

  1. S pomočjo orodja Clone tool odstranimo del letve. S pomočjo orodja Smudge zadnji del letve malo zamažemo. Lahko bi zadnji del letve tudi posvetlili z orodjem Dodge or Burns. 

f

  1. Odpremo sliko galeba. V menijski vrstici izberemo File/Open As Layer in poiščemo datoteko Galeb.jpg, ki se nahaja v mapi vaja4.
  2. Če okna s plastmi ne vidimo, vključimo prikaz plasti. V menijski vrstici izberemo Dialogs/Create New Dock/Layers Channels ...

f

  1. S pomočjo orodja Move Layers and Selections določimo mesto postavitve slike z galebom. Dvokliknemo na ikono f in v oknu Tool Options določimo premikanje plasti. 

f

  1. V oknu Layers kreiramo kopijo osnovne plasti na kateri se nahaja slika z jadrnico; kliknemo na gumb Duplicate Layer. Plast, na kateri se nahaja slika z galebom, pomaknemo navzdol. Najprej označim plast z galebom, nato pa kliknemo na gumb Lower Layer.  

f

  1. Kliknemo z desno tipko na plast Galeb in v priročnem seznamu izberemo Layer to Image Size. S tem smo določili, da so koordinate kazalca miške na obeh plasteh enake.
  2. Kliknemo na plast Background copy in z drsnikom Opacity nastavimo prosojnost plasti na 50.

f

  1. Kliknemo na plast galeb, nato pa dvokliknemo na ikono Clone. V oknu Tool Options izberemo velikost čopiča (Cirile Fuzzy 09) ter možnost Registered. S kazalcem se postavimo na sliko galeba in pritisnemo na tipko Ctrl.

f

  1. V oknu Layers kliknemo na plast Background copy in pričnemo z barvanjem galeba. Pri barvanju galeba večkrat zamenjamo velikost čopiča.
  2. Ko smo galeba pobarvali, z drsnikom nastavimo prosojnost plasti nazaj na 100.

 

f

  1. Z orodjem Dodge osvetlimo krilo in rep galeba. V oknu orodjarne Gimp dvokliknemo na ikono Dodge or Burn. f
  2. Določimo lastnosti orodja.

f

  1. Pobarvamo del krila in rep.
  2. V oknu orodjarne Gimp dvokliknemo na ikono Blur, določimo lastnosti orodja ter pobarvamo škarpo in cesto.

f


f

  1. Sliko shranimo.

Korekcija rdečih oči

  1. Obstaja več načinov popravljanja rdečih oči. Spoznali bomo najbolj enostaven način. Odpremo datoteko rdeceOci.jpg, ki se nahaja v mapi vaja4.
  2. Povečamo pogled na delovno površino; pritisnemo tipko Shift in zavrtimo kolešček miške.
  3. V oknu orodjarne Gimp kliknemo na ikono elipsef (orodja za izbiranje).
  4. Narišemo elipso. Pri risanju si lahko pomagamo s tipko Alt, ki nam omogoča premikanje izbire.


f

  1. Zameglimo prehod; izberemo Select/Feather.

f

  1. Spremenimo barvni ton; v menijski vrstici izberemo Layer/Colors/Hue-Saturation.

f

f

  1. Odstranimo izbiro; kliknemo Select/None. Podobno naredimo z drugim očesom.

 

Navodila
Uvod
GIMP - 01 - Namestitev programa
GIMP - 02 - Osnovni popravki fotografij 1
GIMP - 03 - Osnovni popravki fotografij 2
GIMP - 04 - Retuširanje fotografij
GIMP - 05 - Delo z izbirami
GIMP - 06 - Plasti
GIMP - 07 - Maske, Kanali, Poti
GIMP - 08 - Filtri

Izhod

na vrh